Jumat, 27 November 2015

Herba benar dan palsu

Herba benar dan palsu

Berikut adalah kuiz kecil benar dan palsu untuk melihat berapa banyak yang anda tahu mengenai ubat-ubat herba. Anda akan menemukan jawaban atas pada akhir artikel.

1) Semua herba adalah selamat dan mereka tidak mempunyai kesan sampingan.

2) Bawang putih boleh menurunkan tekanan darah anda.

3) Tiada ubat-ubat herba untuk gout.

4) cohosh hitam mempunyai estrogen tumbuhan.

5) St John Wort adalah baik untuk semua jenis kemurungan.

6) Gingko biloba tidak membantu memori.

7) Saw palmetto mungkin baik untuk prostat.

8) Ia adalah selamat untuk menggunakan semua ubat-ubat herba kepada kanak-kanak.

9) Oat boleh membantu kolesterol tetapi mereka tidak melakukan banyak yang lain.

10) Ia adalah selamat untuk mengambil kulit pokok willow jika anda alah kepada aspirin.

Jawapan:

1) Semua herba adalah selamat dan tiada kesan sampingan: Palsu. Jika saya mempunyai satu dolar bagi setiap kali saya telah mendengar hukuman itu, saya menjadi seorang wanita yang sangat kaya. Perkara yang paling dekat dengan yang senarai GRAS itu. Singkatan ini bermaksud "umumnya diiktiraf sebagai selamat." Seperti ubat-ubatan, terdapat sentiasa akan menjadi kesan sampingan, langkah berjaga-jaga dan interaksi, walaupun untuk mempertimbangkan herba yang paling ringan. Sebelum menggunakan mereka, ia adalah sangat penting untuk mengetahui apa yang mereka supaya anda tidak berakhir lebih teruk.

2) Bawang putih boleh menurunkan tekanan darah: Benar. Malah, bawang putih merupakan herba yang sangat serba boleh, dengan banyak kegunaan tradisional. Ia dianggap antibiotik, dan boleh membuat peluh anda cukup pedas untuk menghantar bug untuk makan di tempat lain. Ia digunakan untuk dianggap berguna untuk menurunkan kolesterol, tetapi kini terdapat beberapa keraguan ciri itu.

3) Tiada ubat-ubat herba untuk gout. Palsu. Jus ceri adalah ubat rumah utama untuk gout, dan digalakkan oleh ramai doktor. Penjagaan perlu diambil dengan beberapa remedi yang lain. Kulit pokok willow biasanya akan menjadi produk yang baik untuk artritis, tetapi ia mengandungi sebatian yang sebenarnya boleh menyebabkan gout flare up. Sebaliknya, makan hidangan yang dengan kunyit di dalamnya mungkin berguna. (Jangan sekali-kali mengambil jumlah yang lebih besar kunyit daripada yang digunakan untuk memasak.)

4) cohosh hitam mempunyai estrogen tumbuhan. Benar. Wanita tidak pada terapi penggantian hormon, ini boleh menjadi alternatif. Namun, anda perlu bercakap dengan doktor anda dan bukannya menetapkan diri. Juga, sedar bahawa jika anda mempunyai atau berisiko untuk kanser hormon berkaitan, cohosh hitam bukan untuk anda. Ia boleh meningkatkan kebarangkalian membangunkannya.

5) St John Wort adalah baik untuk semua jenis kemurungan. Palsu kerana tiga sebab. Pertama, herba ini hanya boleh digunakan untuk ringan kepada sederhana kemurungan yang telah disahkan oleh doktor. Kedua, jika anda bipolar, ia boleh membuat keadaan anda lebih teruk. Ketiga, ia mempunyai banyak interaksi dadah, jadi anda perlu menyemak dengan ahli farmasi anda untuk memastikan ia sesuai untuk anda. Ahli farmasi memahami ubat dan interaksi ubat / herba.

6) Gingko Biloba tidak membantu memori. Palsu. Kajian menunjukkan bahawa herba ini boleh membantu memori di bawah beberapa keadaan yang berbeza, termasuk demensia. Banyak pelajar seolah-olah rasa ia berguna juga.

7) Saw Palmetto mungkin baik untuk prostat. Ini adalah kenyataan yang benar dan palsu. Benar, ia boleh mengurangkan gejala pembesaran prostat, dan ramai orang menggunakannya untuk sebab itu. Walau bagaimanapun, ia boleh topeng kanser prostat, kedua-duanya melalui gejala dan ujian PSA. Semak dengan doktor anda sebelum ia bermula, dan pastikan doktor tahu anda mengambil apabila ujian darah selesai.

8) Ia adalah selamat untuk menggunakan semua ubat-ubat herba kepada kanak-kanak. Palsu. Kerana kanak-kanak adalah lebih kecil daripada orang dewasa dan kerana mereka masih membangun, beberapa herba tidak baik untuk anak-anak. Beberapa contoh: Kanak-kanak di bawah dua tidak dapat berhampiran minyak pudina tanpa risiko masalah pernafasan berbahaya. Mereka juga tidak boleh sekitar minyak kayu putih. Kanak-kanak di bawah enam tidak boleh menggunakan mana-mana produk kayu putih, termasuk ubat batuk. Kanak di bawah 18 tidak boleh diberi kulit pokok willow untuk mengelakkan kemungkinan Sindrom Reye.

9) Oat boleh membantu kolesterol tetapi mereka tidak melakukan banyak yang lain: Salah. Oat adalah sangat berguna. Mereka boleh meningkatkan mood anda dan mungkin memerangi kemurungan dan mereka yang besar untuk ruam. Satu mandi dengan oat (meletakkan mereka dalam beberapa kain hipoksia tipis dan ikat ditutup untuk mengelakkan masalah paip) yang besar untuk racun ivy dan cacar air.

10) Ia adalah selamat untuk mengambil kulit pokok willow jika anda alah kepada aspirin. Palsu. Sehingga ia telah disintesis, kulit pokok willow adalah satu-satunya sumber aspirin. Jika anda alah kepada satu, anda alah kepada yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar