Kamis, 26 November 2015

Lima Langkah untuk berjaya Meridian Tapping

Lima Langkah untuk berjaya Meridian Tapping

Menoreh Meridian adalah tentang penyusunan semula sistem tenaga anda. Terdapat hanya lima langkah untuk teknik ini. Di sini saya akan menerangkan langkah-langkah ini dalam bahasa yang mudah yang semua orang boleh faham.

LIMA LANGKAH

Mengenalpasti Masalah. Ini mungkin bahagian yang paling sukar dalam proses itu, tetapi ia benar-benar tidak perlu. Anda boleh mengetuk pada apa-apa dan segala-galanya. Anda tidak perlu percaya MT / EFT untuk itu untuk bekerja. Pilih mana-mana kebimbangan yang mengganggu anda hari ini. Selalunya ia akan dikosongkan dalam satu menoreh. Jika ia tidak membersihkan segera, jangan putus asa, kadang-kadang ia mengambil masa beberapa hari untuk membersihkan apa-apa isu.
Menilai Intensiti itu. Penilaian perkara itu adalah cara yang berguna untuk mengukur perasaan anda mengenai kebimbangan sekarang. Jadi sebelum anda melakukan apa-apa kadar lain bagaimana anda rasa dalam skala 0-10, 10 yang tertinggi. Anda tidak perlu menderita lebih ini, hanya mengadar bagaimana anda merasa tentang hal itu pada masa ini, kemudian bergerak ke langkah 3.
Penyata Persediaan. Sebaik sahaja anda telah mengenal pasti kebimbangan anda dan menilainya, kenyataan persediaan adalah mudah. Anda hanya berkata: "Walaupun saya _____I mendalam dan benar-benar suka dan menerima diri saya sendiri". (Anda mengisi tempat kosong dengan masalah anda daripada Langkah 1). Berikut adalah contoh: "Walaupun saya mempunyai sakit kepala, saya secara mendalam dan benar-benar suka dan menerima diri saya sendiri." Saya cadangkan anda menulisnya sebelum anda memulakan. Selepas anda menjadi mahir dengan kenyataan persediaan, ada cara lain untuk mengatakan Penyata Persediaan, tetapi ketika anda sedang belajar, kenyataan ini mudah mendapat pekerjaan yang dilakukan. Sekarang anda mengetuk pada titik Karate Chop manakala anda mengatakan kenyataan persediaan anda tiga kali. The Karate titik cop di sebelah jari kecil tangan di antara pangkal jari dan pergelangan tangan.
Melakukan menoreh. Ini hanya menoreh titik meridian dengan yang pertama dua jari indeks. Anda boleh menggunakan tangan sama ada, dan juga menukar tangan semasa menoreh. Terdapat di mana-mana 8-12 mata, dan beberapa pakar cadangkan melakukan Tatacara Gamut juga. Terdapat beberapa cara yang berbeza untuk melakukannya, tetapi ia secara umumnya percaya bahawa anda tidak perlu untuk memukul semua mata setiap kali anda mengetuk, tetapi ia sudah tentu tidak menyakitkan apa-apa jika anda lakukan. Melalui proses ini sekali atau dua kali setiap kali biasanya cukup.
Semula Kadar Masalah. Sejurus selepas menoreh anda perlu nilaikan bagaimana anda merasa tentang isu anda. Mengadar pada skala 0-10 lagi. Jika anda tidak turun ke 0 anda mungkin perlu ketik padanya lagi kemudian. Juga mungkin terdapat lebih daripada satu isu yang perlu dipertimbangkan. Sebagai contoh, jika anda sedang menoreh pada penurunan berat badan, masalah anda mungkin makan berlebihan dan kecenderungan untuk membuat alasan untuk tidak bersenam. Ini adalah dua isu berbeza yang perlu ditangani dan ditoreh secara berasingan. Sehingga semua isu-isu ini ditangani, masalah itu tidak akan dikosongkan.
Seperti yang anda lihat Meridian Tapping adalah proses yang mudah. Sebaik sahaja anda telah belajar untuk melakukan setiap satu daripada lima langkah cekap anda akan mencari proses yang mudah, cepat dan ajaib berjaya. Ia telah terbukti untuk menghapuskan kebimbangan yang paling teruk, masalah emosi yang paling sukar, dan masalah kesihatan yang paling teruk yang pernah anda hadapi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar